Most je još u listopadu zatražio interpelaciju o Jadroliniji i odgovornosti Uprave i Nadzornog odbora. Vladajući nisu htjeli staviti u saborsku raspravu navedeno. Nakon mnogih pritisaka, Plenković više nije mogao štititi svoga prijatelja Soptu te smijenjuje cijelu Upravu. Ali, time nikako priča o odgovornosti i muljanjima u Jadroliniji ne prestaje. Borit ćemo se da sve istjeramo van. DORH mora pokrenuti izvide i da kazneno odgovara ne samo Uprava nego i cijeli Nadzorni odbor. Održao sam konferenciju za medije, upozorio na ove stavke, borba se nastavlja.

Dopis predsjednika Nadzornog odbora Damira Zeca predsjedniku Skupštine Olegu Butkoviću, 5. srpnja Damir Zec, uvaženi stručnjak s Pomorskog fakulteta u Rijeci šalje pismo Butkoviću i ističe kako Uprava ne provodi dobre poslovne politike Jadrolinije, kako se brodovi koji se kupuju ne provjeravaju, kako se cijena čini neopravdano visoka, troškovi prilagođavanja ne odgovaraju objektivnim procjenama… navodi primjer broda sveti Duje, ali piše da to nije jedini slučaj. Zec piše da se ne brine o ljudskom kapacitetu koji je postao jako skroman. Zašto Zec nije obavijestio DORH o makinacijama o kojima piše u ljubavnom pismu Butkoviću? Ima li ova činjenica veze s time da je Goran Frković član Uprave, a majka Gorana Frkovića, Snježana je zamjenica državnog odvjetnika, u DORH-u posebno se bavi sektorom pomorstva? Kakav Alan Ford od navodne koruptivne organizacije.
Kvar na brodu Oliver. 25. srpnja trajekt Oliver sa 350 putnika je isplovio iz Splita prema Veloj Luci. Tijekom plovidbe imao je DVA KVARA radi kojih je plutao satima u Korčulanskom kanalu. Brod je star 27 godina, kupljen od Grčke za 12 milijuna, a još 2,7 milijuna potrošeno je na remont nakon čega je počeo plov iti na liniji Split – Vela Luka – Ubli. 9. travnja nadležna inspekcija mu ZABRANJUJE PLOVIDBU radi mnogih nedostataka, a glavni je nepostojanje EMERGENCY diesel generatora koji se automatski uključuje u slučaju nužde. Par dana kasnije Oliver i dalje nema KLJUČNI za sugurnost diesel generator, ali mu NETKO daje dozvolu za plovidbu? Što da je nevera uhvatila trajekt star 27 godina s 350 putnika na otvorenom moru?
Podsjetimo javnost… Sindikati upozoravaju predsjednika Uprave Davida Soptu, predsjednika Nadzornog odbora Damira Zeca i predsjednika Skupštine Olega Butkovića o lošem stanju brodova, nedostatku obuke pomoraca, drugim problemima. Skupština Jadrolinije – ŠUTI. Uprava – ŠUTI. Nadzorni – ŠUTI.
Tragedija na Malom Lošinju
Najveća tragedija u povijesti Jadrolinije kada je na trajektnom pristaništu u Malom Lošinju na trajektu Lastovo (trajekt star 55! godina) pala pramčana rampa te pritom usmrtila TROJE POMORACA, a jednog teško ozljedila. Glavni tajnik Sindikata pomoraca gosp. Neven Melvani je rekao: “Ovdje se prvenstveno radi o neispravnom brodu. Primarno su zakazale tehničke i sigurnosne službe”
UPRAVA JADROLINIJE
Sukladno članku 9. Zakona o Jadroliniji i članku 12. Statuta Jadrolinije Uprava zastupa Društvo i vodi poslove Društva. Sukladno članku 22. Statuta Jadrolinije Uprava donosi odluke o nutarnjem ustrojstvu i organizaciji procesa rada. Sukladno članku 48. Pomorskog zakonika Uprava je dužna BRINUTI O SIGURNOSTI, SUSTAVU SIGURNE ZAŠTITE, održavati stanje broda i opreme, da sve funkcionira bez opasnosti za posadu i putnike, teret i okoliš! NADZORNI ODBOR: Sukladno čl. 11 Zakona o Jadroliniji najmanje JEDNOM u TRI mjeseca dobiva na uvid izvješće Uprave o poslovanju Društva. Sukladno čl. 17. Zakona o Jadroliniji Nadzorni odbor NADZIRE vođenje poslovanja Društva. Sukladno čl. 30 Statuta Jadrolinije Nadzorni odbor daje suglasnost Upravi za kupnju imovine (brodova) skupljih od 1,5 milijuna eura. U svom dopisu predsjednik Nadzornog se žali na kupnju brodova i piše da je potrebna suglasnost Nadzornog. Znači li to da su brodovi kupljeni bez suglasnosti Nadzornog? Sukladno čl. 263. Zakona o Trgovačkim društvima članovi Nadzornog odbora imaju OBVEZU I DUŽNOST NADZIRATI RAD UPRAVE… nezakoniti rad Uprave i propusti i njih čine sudionicima… Nadzorni je i dao suglasnost na kupnju brodova po nerealno visokim cijenama.
REGISTAR BRODOVA
Provodi certifikaciju brodova, bez suglasnosti HRB brodovi ne smiju isploviti. Sukladno pravilima za statutarnu certifikaciju jasno je da trajekt Oliver NIJE smio ploviti bez emergency diesel generatora, da trajekt LASTOVO nije smio ploviti jer nije bio tehnički ispravan. Početkom listopada neki mediji su prenijeli navodno nacrt izvješća o nesreći na Malom Lošinju kojega potpisuje član Upravnog vijeća HRB gosp. Košta. U izvješću stoji i da Hrvatski registar brodova ne obavlja preglede sukladno Pravilima za statutarnu certifikaciju pomorskih brodova, odnosno Pravilima za statutarnu certifikaciju putničkih brodova u nacionalnoj plovidbi… to sve znači da svjedodžbe koje su izdane za brod nisu valjane. Nevjerojatno je da član Upravnog vijeća HRB sam piše kako se svjedodžbe koje je izdao HRB ne mogu smatrati valjanima.